Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

onsdag 12 januari 2011

studenternas examinationer

Idag har mina studenter klarat av sina examinationer på "Teknik för lärare" kursen. De har alla gjort ett fint arbete och de har visat hur duktiga de har blivit. Jag är en stolt lärare.

Igår examinerades de som inriktar sig mot de yngre barnen samt matematik och engelska. Vi lånade då barn från Förskolan Terra Nova i Örebro. Tack alla härliga Terra Nova barn!

Idag var det studenter som bland annat  ska bli lärare för de yngre barnen och i svenska, idrott, matematik osv.  Eleverna som var med idag på universitetet och utforskade robotar kom från ett fritids i Hallsberg. Gruppen var en blandning av underbara elever och lärare. Vilket härligt fritids!
Läs gärna några av de besökande barnens sammanfattning på Apollo ett fritids som siktar högre: Besök på Örebro universitet 12 Januari 2011: "Vi var på universitetet och tittade på robothundarna Kjell och Curt. De var coola och de kunde åka och var roliga. För att Kjell skulle åka ..."

/Ulrika

4 kommentarer:

  1. Fin layout till det nya året!!! =D *gillart*

    SvaraRadera
  2. oh darling vad har du gjort ..
    kan inte slita mig från dig ..
    är det din ådra? ditt utseende? ditt hjärta?
    din färg? dina ord? ditt innehåll? dina beundrare?
    säg .. vad är det som gör mig så tagen?
    väntar så på ditt nästa ord, rörelse, inlägg, utlägg.
    väntar på ditt nästa nyck, kreativa idé .. steg .. =D

    SvaraRadera
  3. Bloggen är jättefin, det glömde jag säga sist =)

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina kommentarerna om bloggens utseende
    /Ulrika

    SvaraRadera