Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

måndag 6 september 2010

Legos universum

Lego har utvecklat sig vidare och skapat spelet Lego Universe. Ett online spel där flera spelare kan mötas och göra uppdrag. Jag har tänkt att prova detta hemma när det kommer för att se om jag kan integrera det i mina tekniklektioner. Jag tänker mig att eleverna ska kunna bygga upp fungerande samhällen, prova oliak konstruktioner samt att få utveckla dem. Allt online. Dock verkar det kunna bli ganska dyrt om man måste betala en månadskostnad också men det kanske gå att köpa en skollicens...

Jag är väldigt förtjust i Simcity sviten och allt som den kan lära om hur städer fungerar och vad som krävs för att de ska fungera. Håller därför tummarna för Lego universe. Bjuder på trailern:


/Ulrika

2 kommentarer: