Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

torsdag 26 november 2009

Lego stop motion


Läste i tidningen Ny teknik idag om en kamera som tagits fram för att underlätta stop motion animationer. Den heter Lego Stop Animation Camera. Extra roligt tycker jag som älskar att titta på animerade Lego byggen på YouTube.











Produkt information
- Resolution: 640x480 VGA Video Resolution
- Display: 1.5" rotating color LCD Screen
- Focus: 1x-4x Digital Zoom; close-up focus capability.
- Memory: 64MB Internal Memory; SD Card Slot for Additional 2GB External Memory
- Recording Time: up to 2 minutes on internal memory.
- Audio: Built-in Microphone
- Output: USB, NTSC, PAL
- Power Source: 2 AA batteries (not included)

2 kommentarer:

  1. Min sexåring älskar hemmagjorda animationer på Youtube och vill göra egna filmer. Nu när jag skulle leta efter kameran jag läst om i nyteknik hamnade jag här.

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittat hit. Vi har också funderat på att göra Legoanimationer hemma. Blev sugen på att veta mer om kameran som var med i Nyteknik för där stod det inget om prestandan. Därför la jag till det hos mig =)

    SvaraRadera