Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

onsdag 27 januari 2010

Jaha, Ipad


Jasså, det var Ipad som jag så spänt hade väntat på. Satt och väntade på ett klockan skulle bli 19 och presskonferensen skulle börja. Jag blev ärligt talat lite besviken men jag kan tänka mig att de som gillar att läsa e-böcker kommer att få större glädje av den. Men det är klart. Skulle jag få en så skulle jag genast älska den misstänker jag. Se bara nedan:

Fördelen med den som jag ser det är batteritiden (10timmar!) Den har samma tryckkänslig skärm som Iphone men med större precision och anpassad för större yta. 25cm skärm (diagonalt) som tillåter att man på ett bättre sätt kan se hemsidor etc. Ska väga mindre än ett kilo vilket är en stor fördel då man ska bära runt på den överallt. 3G upp till 7.2 Mbps, Wi-Fi, Bluetooth 2.1 med EDR. Ipad kan väljas med 16, 32 eller 64GB flash storage.

Ja, en sån vill jag ha!

/Ulrika

Bilden är från www.apple.com

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, jag blev också lite besviken men känner att jag vill ha en.

    Förövrigt så vill jag bara säga att jag gillar din blogg

    a.lejbro

    SvaraRadera