Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

lördag 13 november 2010

inspiration

Just nu är jag fylld av inspiration. Mina skolelever och mina universitets studenter får min hjärna att arbeta på högvarv. Jag tänker ut nya Lego Mindstorms byggen och gör programmeringsscheman på löpande band, allt i hjärnan. Funderar på om inte 2011års Noranatt ska få bjuda på en robot á la Ulrika.  Jag måste få utlopp för all denna inspiration som jag innehar.

På tal om skapande. Kolla in denna Lego Mindstorms skapelse. Denna robot målar/ritar porträtt, härmar foton och bilder. Mjukvara för PC är utvecklad under MATLAB®. Hårdvaran är LEGO MINDSTORMS NXT® och en mjuk spetspenna. Utvecklad av Daniele Benedettelli in 2008. Mera information finns på http://robotics.benedettelli.com Titta och njut.




/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar