Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

lördag 4 juni 2011

Att göra reklam för teknikämnet

Under två veckors tid har jag hunnit med att möta politiska partier i min stad samt att haft nöjet att vara gästföreläsare på Rotary. Jag märker att min passion för teknikämnet gör mig mycket entusiastisk och jag får lätt med mig de jag pratar med/till. Det är alltid trevligt att prata framför en intresserad publik. Varför gör jag allt detta? Jo, för att jag är rädd att min kommun ska sluta arbeta med teknikämnet nu när jag lämnar min tjänst hos dem. Nu försöker jag få med mig så många makthavare jag bara kan för att, om inget annat fungerar, mer eller mindre tvinga skolorna att lyfta teknikämnet. Kanske låter taskigt men jag älskar teknikämnet och märker att många elever gör det samma så jag anser att det vore synd och skam om inte skolan gav dem tekniken. Sedan ingår det faktiskt i lärarens uppdrag att ha teknik även i de yngre åldrarna. Fast det glömmer lärarna lätt...tyvärr...

Uppvisning av en robot modell

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar