Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

måndag 20 juni 2011

Apple nörderi

Jag gillar Apple produkter. Jag gillar deras användarvänlighet, design och innovation. Mitt första möte med Macintosh var 1995 då jag läste musikproduktion och ljudteknik. I kursen ingick det skapa musik på dator och det gjordes via Mac. Det var ett möte dom jag bär med mig ännu idag.

Jag gillar även den stora dos av nörderi som Apple användare ibland kan drabbas av. Här är ett exempel:

Manschettknappar är stiligt att ha på skjortärmarna. Tycker man om både manschettknappar och Apple är det här nästan ett givet köp. Dessa knappar ser ut som On/Off-knappen på Mac-datorer och de kan dessutom blinka!

LED-ljuset blinkar i samma takt som "sleep"-ljuset på din dator och knapparna i aluminium drivs av batteri. Hela projektet är open source. Kolla in:

iCufflinks by Adafruit from adafruit industries on Vimeo.


/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar