Skriver om teknik, främst robotik. Följ mig på twitter @teknikpedagog

lördag 18 juni 2011

måndag

På måndag är semestern slut. Då ska jag in och bygga Lego mindstorms robotar så att de är klara inför årets Natur och teknikläger. Jag ska hålla i en dag där tjejer kommer till mig på universitetet och bygger och lär sig hantera Lego robotar på ett lustfyllt sätt. Målet är att tjejerna ska märka att teknik är roligt och att teknik även är för tjejer. Jag har allt klart som kan göras innan. Lektionsplanering, peppande och uppladdning. jag ser mycket fram emot detta. Tycker väldigt mycket om att möta nya studenter, elever, lärare. Det ger mig en enorm kick att få öppna ögonen för teknikämnet och robotiken. Det är en speciell känsla att möta ett par glittrande ögon hos den som precis lärt sig programmera en robot.

På måndag ska jag även till KomTek på specialuppdrag. Spännande!

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar